לפני כמה שבועות שאל אותי אחד המשתתפים בסדנה
איך זה שאני לא מכוונת את התסריטים שלי ישר לחו"ל,
מה, לא בא לי להצליח בגדול?
אני לגמרי מבינה את השאלה.
עכשיו, כש"סדרה ישראלית" היא שם נרדף להצלחה (ראו 'בטיפול'
ו'חטופים'), וגם הסרטים שלנו עושים חיל בחו"ל,
הפיתוי להצליח בהוליווד (או כל "ארץ" אחרת)
נראה אפילו יותר בר מימוש.
אז האמת היא שברור שאני לא שוללת קריירה
נוצצת בחו"ל, להיות בחדר כותבים אמיתי עם שואו ראנר
לסדרה (ככה זה עובד שם),
לעבוד עם תקציבי ענק ולפסוע על השטיח אדום,
אבל אני מאמינה שלפני שמנסים את מזלנו בגולה,
עדיף להיות ממש טובים בארץ. חייבים להשתפשף פה, ליצור משהו שאתם מאמינים בו,
ואז להציע אותו למפיקים בחו"ל (וזה בדיוק מה
שעשינו עם הסדרה שכתבתי, "מי נתן לך רישיון?"
שהשתתפה בפסטיבל מיפ האחרון).
מעבר לזה, יש המון אפשרויות לנסות ו"לעשות את זה" בחו"ל -
החל מחברות הפקה ישראליות שחזקות בקו-פרודוקציה,
ועד סדנאות יוקרה של פיתוח תסריט שנערכות בחו"ל (כמו סאנדנס).
אבל (וזה אבל גדול:) – קודם צריך שיהיה לכם סיפור חזק ביד.
אז אם אתם רוצים לפתח את הסיפור הזה לכדי תסריט,
אתם מוזמנים להצטרף לסדנת "דראפט ראשון",
שם נלמד איך כותבים תסריט טוב,
ניפגש עם טליה לביא ("אפס ביחסי אנוש")
שתספר ממקור ראשון איך היא עשתה את זה,
וגם – בונוס מיוחד שהוספתי לאור הבקשות:
הרצאה מפורטת בנושא מכירת תסריטים (קולנוע וטלוויזיה) לשוק האמריקאי מאת היוצרת חגית סעד שמתמחה בתחום זה.
אז אתם מוזמנים להירשם לסדנה.
לפרטים נוספים ולהרשמה המוזלת לסדנה – לחצו ממש פה
מחכה לכם,
דניאלה דורון
תסריטאית ומנחת סדנאות כתיבת תסריט DraftRishon.co.il 054-7950342, [email protected]